مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق نگرش سازمانی، در قالب فایل Word و درحجم 40 صفحه.

بخشی از متن:
واژه Attitude، معادل هاي فارسي متعددي همچون ، طرز تلقي ، وجهه نظر ، بازخورد ، وضع روانی، ایستار ، گرایش و نگرش دارد . ولي اكنون اصطلاح نگرش، قبول عام يافته و به صورت هاي مختلف نيز تعريف شده است . نگرش يك سازه فرضي است، زيرا به صورت مستقيم قابل مشاهده نيست، بلكه بيشتر با اظهارات كلامي و رفتاري همراه است . (آذربايجاني و همكاران ؛ 1۳۸۵) 
نگرش به عنوان یک احساس مثبت یا منفی فرد در جریان یک رفتار خاص تعریف می شود. به لحاظ اهميتي كه نگرش ها در زندگي افراد دارند، برخي از صاحب نظران تا آنجا پيش مي روند كه موضوع اصلي روان شناسي اجتماعی را نگرش مي دانند و آن را علم مطالعه نگرش هاي افراد تعریف می کنند  بطوری که از نظر برخي پژوهشگران، مفهوم نگرش احتمالاً شاخص ترين و ضروري ترين مفهوم در روانشناسي اجتماعي است. (گ
بخشي از اهميت نگرش ناشي از آن است كه صاحب نظران مطالعه نگرش را براي درك رفتار اجتماعي، حياتي مي دانند .بخش ديگري از اين اهميت مبتني بر اين فرض است كه نگرش ها تعيين كننده رفتارها هستند و اين فرض به طور ضمني دلالت بر اين امر دارد كه با تغيير دادن نگرش هاي افراد، مي توان رفتارهاي آنها را تغيير داد . به علاوه، با افزايش نگرش هاي شخص در مورد چيزها، احتياج او به تفكر و اخذ تصميم گيري تازه، كم مي شود و رفتار او نسبت به آن چيزها عادتي، قالبي، مشخص و قابل پيش بيني مي گردد و در نتيجه زندگي اجتماعي او آسان مي شود. همچنين آگاه بودن از نگرش هاي افراد مي تواند داراي اهميت زيادي باشد . اگر نگرش هاي مردم را بدانيم، مي توانيم رفتار آنان را پيش بيني كنيم و بر رفتار آنان كنترل داشته باشيم .
یکی ديگر از دلايل اهميت نگرش اين است كه بر افكار اجتماعي موثر است، نحوه تفكر و پردازش اطلاعات را تحت تاثير قرار مي دهد، به عنوان طرح ذهني عمل مي كند و به عبارت ديگر چارچوب هاي شناختي اطلاعات را در مورد مفاهيم، موقعيت ها و حوادث سازماندهي و نگهداري مي كند و سرانجام، بر فرايند رفتار اثر مي گذارد. ( آذربايجاني و همكاران ؛ 1۳۸۵ ) همچنین در تعریف دیگر نگرش عبارت است از يك روش نسبتاً ثابت در فكر احساس و رفتار نسبت به افراد، گروه ها و موضوع هاي اجتماعي يا قدري وسيع تر، هر گونه حادثه اي در محيط فرد . (آذربايجاني و همكاران ؛1385 ) طبق نظر کریمی ، نگرش نظامي با دوام است كه شامل يك نگرش عبارت است از ترکیبی از باور ها و هیجان هایی که شخص را پیشاپیش آماده می کند تا به دیگران، اشیا و گروه های مختلف به شیوه ی مثبت یا منفی نگاه کند . نگرش ها ارزیابی از اشیا را خلاصه می کنند و در نتیجه پیش بینی یا هدایت اعمال یا رفتارهای آینده را بر عهده می گیرند . (کریمی ؛ 1385 )
نگرش را می توان بر حسب نظریه های یادگیری و رویکرد شناختی تعریف کرد ...

فهرست مطالب:
نگرش سازمانی
2-3-2-1-1 چگونگي تاثير نگرش بر رفتار
2-3-2-1-2 نگرش به خرید آنلاین
2-3-2-2 نیت انجام کار
2-3-2-2-1 نظریه عمل منطقی
پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور
منابع فارسی 
منابع غیر فارسی 
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 20210 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 40

حجم فایل:78 کیلوبایت

 قیمت: 31,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    ابتدا فایل را با با نرم افزار Winrar از حالت فشرده خارج نمایید. برای دانلود رایگان نرم افزار winrar اینجا کلیک کنید.


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل word و قابل ویرایش
    --------------------------------------
    همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
    توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
    پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
    رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
    منبع : دارد (به شیوه APA)